bellcar

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Bellcar - 19 maj 2012 18:25

TÄVLAT nu! Det gick inte lika bra för laget idag, men induviduellt var det samma som förra gången, 2a och 1a :) Jag kommer skriva om hela dagen, från morgon till nu


Det var inte en lika tidig morgon efterssom tävlingen var på hemmaplan, i Bollebygd. Men jag hann inte äta upp min frukost innan Moa hade borstat av mig, tagit av mig täcket, satt på skydd och ställt in mig i transporten. Det var heller ingen lång resa innan vi var framme på tävlingsplatsen.


Jag fick vänta ett litet tag medans Moa skulle gå banan och så, men sen skulle jag lastas ut ur transporten. Jag fick på mig sadeln och sen blev jag ledd lite innan vi skulle rida fram. Det är massor av snygga ston på en tävlingsplats...


Vi hoppade fram och det var dags för första klassen, inga problem, inga konstiga hinder, andraplats, slagen av kompisen Riddaren. Han åkte föressten inte bravid mig, eller han åkte inte alls för han står ju på den ridskolan, lite fusk att kunna stå i sin spilta medans man väntar!


Sen var det in i transporten och vänta igen, tills det var dags för framridning till nästa klass, lagklassen. I den var det ingen omhoppning direkt, utan efter att ha gått felfritt fick jag gå in i transporten igen och vänta. Jag och Riddaren gick felfritt, men de två andra hästarna i laget vägrade ut sig, alltså gick inte laget till omhoppning.


Det var dags för omhoppning, satsade på vinst, och lyckades! Matte sa att hon trodde de hade sagt att det var tre SEKUNDER mellan mig och tvåan! ÖVERLÄGSEN haha :)


Sen åkte vi hem och jag fick mat och sen gå ut i sommarhagen och busa med Ubbe!


Rolig dag!

Kommer bilder från dagen snart:D


Bellcars tidning

Presentation


Hej!Här är det två ponnyer och två stallkatter som bloggar! Hoppas du gillar våran blogg!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards