bellcar

Alla inlägg under maj 2012

Av Bellcar - 3 maj 2012 06:48

Han blev sen såld till ännu en tjej som tävlade honom blandannat i SM. Tjejen växte också ut honom och när han var 20 år så ville de låna ut Bellcar. Han blev utlånad till ett annat ställe, men han trivdes inte där så han fick komma tillbaka till den förra flickan. Lite senare kome en annan flica för att prova honom och hon hämtade honom hem till sig.


Trivdes Bellcar hos den flickan? Läs nästa del!

Av Bellcar - 2 maj 2012 20:55

Idag har man bara vart hemma och slappat, ingen ridning. Matte har tydligen varit och kollat på när hennes kusin tränade på ridskolehästen som hon skulle hoppa på tävlingen!

Och nu blir det tydligen hemmaplan på omgång två i Gothacupen! Bollebygd brir skönt..

Av Bellcar - 1 maj 2012 20:54

Har du något du längtar efter?

Det har JAG.

Jag längtar efter sommaren.

Jag längtar efter då man får gå ute dyngnet runt.

Ha det skönt.

Äta gräs.

Tävla.

Ja, det som man gör på sommaren!

 

Av Bellcar - 1 maj 2012 20:24

Halloj, har haft en härlig dag med fint väder, gräs i hagen och en ridtyr med kompisarna! Jag red med Ubbe och Fia, först dressyr på åkern en stund och sen red vi ner till sjön. Min och Ubbes matte tog av sig skorna och så gick vi i vattnet, det var skönt svalkande denna varma dag hehe:) Vi travade och galloperade lite i vattnet och så, skitkul! Jag kommer ihåg när matte hade en shettis som hette Madicken. När hon badade eller blev blöt la hon sig ner och rullade i sanden. En gång rullade hon sig NÄR HON VAR I vattnet, men som SYND var hade hon ingen sadel...

Hejdå!

Av Bellcar - 1 maj 2012 08:12

Har funderat lite på att göra en tävling, men vet inte var man ska kunna vinna för pris, vad skulle ni vilja vinna?Här får ni några nya bilder!

     

Av Bellcar - 1 maj 2012 07:25

De åkte på fler sånadär grejer där det stog låga staket mitt på banan och Bellcar gjorde fortfarande samma sak, stannade framför dem och red ut från banan. Men hemma så tränade de hoppning och då började hindren faktiskt likna staketen på tävlingen. Så på nästa tävling förstod han det, han skulle HOPPA över staketen, som han nu fattade var hinder. Åren gick och han började hoppa högre klasser, fick fler och fler vinster och tävlade lite i dressyr med. Flickan växte ur Bellcar och han blev såld till en anna tjej som också red och tävlade honom...


Fortsättning följer...

Bellcars tidning

Presentation


Hej!Här är det två ponnyer och två stallkatter som bloggar! Hoppas du gillar våran blogg!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards