bellcar

Alla inlägg under april 2012

Av Bellcar - 28 april 2012 18:29

Har hopptränat idag! Moa ville att jag skulle hoppa över ett hinder som hade en blå matta under, var väl lite skeptisk i början men när jag upptäckte att den inte bet mig var det lugnt! Föresten red Moa på ett snyggt sto innan hon red på mig så stoet stannade kvar och kollade när jag hoppade! (hon var jättesnygg) Sen fick jag min man klippt lite till för att vara extra snygg till tävlingen på lördag!


(Min stallkatt Tiger-Findus ville att jag skulle visa en bild på musen som han fångade idag)

 

Av Bellcar - 28 april 2012 11:26

I början hade hon bara ridit ut i skogen, haft kul, lekt och ridit lite dressyr med Bellcar men nu skulle de ha sin första hoppträning! Hon visste ju inte alls om Bellcar kunde hoppa eller hur det var, visserligen hade han ju varit jätteduktig i allt annat, bara lite rädd, men hon fick se hur det skulle gå.

Hon började med att lägga fram några bommar som Bellcar till att börja med tyckte var läskiga men som han sedan tog höga kliv över. Hon fortsatte så och efter några veckor kunde han hoppa en bana på 30 cm.


Sugen på mer? Kolla bloggen imorgon!

Av Bellcar - 28 april 2012 11:18

Det var inte sant! Hennes farbror hade kommit hem med en häst! Visserligen var den inte riden, smal och väldigt rädd, men hon hade älskat honom från första stund! "B..ell...Bellcar" hade hon läst i hans pass att han hette och hon tyckte på något sätt att det passade väldigt bra till hästen. Ditt smeknamn får vara Bellcar bestämde flickan.

Hon satt i Bellcars box flera timmar varje dag, allt för att han skulle bli mindre skygg och lära känna henne.

Såsmåningom började hon borsta Bellcar, han hade lera ingrodd i pälsen som hade suttit där i över ett år men det fick ta den tid det tog, för hon fick ju trots allt vara med sin älskade häst!


Sugen på mer? Del tre kommer snart!

Av Bellcar - 28 april 2012 11:12

...har bloggar! Så skynda er, gå in på dessa (nya men bra) bloggar som ägs av katten Figaro och hunden Belinda!


http://belindasdogblogg.bloggplatsen.se

http://figgisen.bloggplatsen.se

Av Bellcar - 28 april 2012 11:08

FÖRLÅT att det inte belv ETT ENDASTE LITET INLÄGG igår! Kommer göra både det 2 och del 3 i sagan om Bellcar idag!

Av Bellcar - 26 april 2012 19:28

Detta är inlägg nr 50!

Ondödig fakta:


Inlägg: 49

Kommentarer: 6

Frågor: 3

Gästboksinlägg: 0


Sidvisningar totalt: 649

Unika besökare totalt:76

Sidvisningar idag:89

Unika besökare idag:4


Uppladdade bilder:38

Uppladdade videor:0


(Kan vara så att det har ändrats medan jag skriver)

Av Bellcar - 26 april 2012 19:17

Inte konistig att man...


blis SÅHÄR kladdig...

när man får en puss av en SÅNHÄR mule...

   

moahahahaha

Av Bellcar - 26 april 2012 19:03

Här kommer lite nya bilder från stallet!

 

puss!

   

Bellcars tidning

Presentation


Hej!Här är det två ponnyer och två stallkatter som bloggar! Hoppas du gillar våran blogg!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards