bellcar

Alla inlägg under april 2012

Av Bellcar - 20 april 2012 17:04

Jag äter lucernpellets (som är blandade med vatten) morgon, lunch, midda och kväll. När jag äter det blir jag väldigt kladdig om mulen... Så börjar dagens berättelse



När Moa gav mig eftermiddags-mat välte jag ut nästan all min mat på marken. Moa börde sig ner för att försöka plocka upp det jag vält ut, men när on ställde sig upp fick hon en riktigt kladdig puss på kinden. Hon fick lucern i hela fejan!

haha

Igår när hon gav mig kvällsmat skulle hon sätta på mig mitt täcke samtidigt, och när hon spände täcket där fram så böjde jag mig över henne och dreglade lucern. Hon märkte inget förän hon hade kommit in och tagit av sig!

Såhär fin blev hon:

 




Av Bellcar - 19 april 2012 21:30

Har just kommit hem för att äte kvällsmat efter hoppträningen. Moa tyckte "nog" att jag var lite jobbig när jag blev stark och ville springa i mitt eget tempo... KUL MED HOPPNING!

Av Bellcar - 18 april 2012 21:13

Imorron blire hoppträning men Ubbe och Fia! Ska bli KUL att hoppa me kompisarna, även om jag bara ridit med Fia en gång... Jaja hon är lite jobbig, för eftersomhon är storhäst så klagar hon hela tiden på höjden på hindrena! Det som är normalt för mig är superlåågt för henne.. Visst skulle jag vilja hoppa högre med, men jag klagar vär åtminstonde inte sådär??? Jaja, ska bli kul!

Av Bellcar - 17 april 2012 15:25

Igår red jag, Ubbe, Moa, Ubbes matte och Moas kompis! Något som kallas cavaletti, tydligen VÄÄLDIGT (och då menar jag verkligen VÄÄLDIGT) låga hinder och bommar. Moa red ju mig som vanligt och så, men sen skulle UBBES matte testa att rida mig, fattar inte varför, hon har ju Ubbe, men ändå. Fast DET var inte så himla farligt... SEN SKULLE MOAS KOMPIS RIDA MIG, men det var ganska bra endå för hon går på ridskola och kan inte lika mycket som Moa, och kräver inte lika mycket som henne.. hehe

Ni får väl några bilder:


jag

 

Några gamla vänner som har flyttat (Ivve, Ditte och Fly)  

Av Bellcar - 16 april 2012 06:40

Igår träffade jag Ivve, en annan häst som har borr i vårt stall, medan hans stall byggdes :) Det var kul att träffa någon man inte sett på SÅ länge! Han hade fått en ny kompis, en liten plutt-häst, han var MYCKET mindre är JAG!

Detta är jag och Ivve:

 

Av Bellcar - 15 april 2012 20:53

Asså vad är grejen med avmaskning? Tror Moa verkligen att jag ÄTER MASKAR eller? Asså tror hon att jag skulle vara så dum att jag inte ens såg skillnad på ett grässtrå och en MASK?

(här skule vara en målad bild där jag äter en mask och säger "mmm... maskar" men det funkade inte att ladda upp den :( så tänk i erar hjärna(om ni har någon) att det finns en bild))

Av Bellcar - 14 april 2012 13:18

   

Av Bellcar - 14 april 2012 08:49

Idag ska jag hoppträna! Det kommer bli skitkul :D Jag måste vara iform tills jag ska tävla i Gotha Cupen :) OM JAG SJÄLV HADE fått bestämma så skulle jag tävla Msv A, men Moa säger att en 24- åring inte kan det :( Jaja, det blir ju kul att vinna, eller iaf bli placerad :D (det blir jag typ varje gång)

Bellcars tidning

Presentation


Hej!Här är det två ponnyer och två stallkatter som bloggar! Hoppas du gillar våran blogg!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards